se spune…

Eu şi Andreea…că nu îţi dai seama cu adevărat cât de mult iubeşti o persoană până nu o pierzi.

Ieri noapte m-am trezit dintr-un vis care m-a făcut să realizez cât de adevărată poate fi vorba asta. La propriu, până acum am fost ferită de astfel de „pierderi”. Nu am pierdut niciodată pe nimeni, fie ei membri ai familiei sau prieteni. Şi dacă s-a întâmplat, eram prea mică să mă fi ataşat de persoana respectivă şi pentru a conştientiza ce s-a întâmplat. Nu vreau să ştiu cum o să fie când, inevitabil, o să se întâmple. Mă refer la moarte, nu la o despărţire sau altceva de acest gen. Dacă durerea e la fel de mare ca aceea pe care am visat-o eu…prefer să nu realizez.

Visul meu e unul pe care toate persoanele îl au mai devreme sau mai târziu, alte persoane, ca şi mine de altfel, chiar de mai multe ori în viaţă. Moartea unui prieten, părinte, cunoştiinţă.

A început ca un vis normal, banal, pe care ai toate şansele să-l uiţi în momentul când ai deschis ochii. O conversaţie între trei prieteni la scara blocului. Apoi ea, s-a ridicat şi a plecat, mergând înainte, dar cu faţa spre noi. Înainte să-mi dau seama ce se întâmplă, şi fără a putea să o avertizez, o maşină a dat peste ea. După asta am început să plâng şi să simt o durere mai puternică decât oricare alta.

Apoi nu a mai contat nimic. Lacrimile curgeau necontenit şi eu nu mai puteam să stau în picioare. Am început să o caut, deşi ştiam că nu am ce să găsesc. Nu vroiam decât să îi spun cât de mult ţin la ea, că a fost, îmi este şi îmi va fi mereu ca o soră. Cel mai mult vroiam să îmi cer iertare că în ultimul timp nu am mai putut să ne petrecem la fel de mult timp împreună aşa cum o făceam cu ceva timp în urmă. În timp ce încercam să-mi adun forţele şi să mă ridic de jos am văzut-o stând la scară, aşa cum stătuse înainte să se termine totul pentru ea. Ştiam că e imposibil, că nu îmi imaginasem totul, dar mi-am dat seama, că cineva mi-a acordat şansa să îmi cer iertare. Am vorbit, mi-am dat seama că nu e supărată pe mine, dar când a dispărut şi tot ce a rămas era un sentiment de goliciune, de pustietate…durerea a reînceput.

M-am trezit după asta. M-am spălat pe faţă, am vorbit cu mama şi apoi am început să îmi amintesc: fiecare imagine văzută, fiecare lacrimă vărsată în vis…pustietatea. M-am ridicat şi m-am dus la ea. Ea e vecina mea, ne cunoaştem de-o viaţă, şi am trecut împreună prin multe, şi bune şi rele. E mai mult decât „vecina” mea…e „sora” mea, aşa cum am mai spus. Când m-am dus la ea, nu vroiam decât să vorbesc cu ea, să ştiu că e bine, dar am avut o cu totul altă reacţie. Am strâns-o în braţe şi am început să plâng.  

Ştiam că nu fusese decât un vis, aşa cum ştiu de fiecare dată când visez. Dar de data asta a fost atât de real, încât abia când am ţinut-o în braţe mi-am dat seama cum ar fi fost să o pierd cu adevărat, ce ar fi însemnat ca visul meu să fi fost real.  

Povestirea asta nu e menită să aibă un efect moralizator, dar dacă ar fi să înţelegeţi ceva de aici e asta: spuneţi-le întotdeauna celor dragi ce simţiţi şi preţuiţi fiecare moment petrecut împreună.

Şi asta îmi aduce aminte de cuvintele lui Gabriel Garcia Marquez:

„Dacă aş şti că acestea ar fi ultimele minute în care te-aş vedea, aş spune „te iubesc!” şi nu mi-aş asuma, în mod prostesc, gândul că deja ştii…”

P.S. Articolul ăsta i-l dedic Andreei, pentru că am aflat cum m-aş simţi dacă ea nu ar mai fi în viaţa mea…

8 gânduri despre „se spune…

  1. lorrena spune:

    Si de ce nu-i spui totusi? Asuma-ti gandul ca deja stie!

  2. alexmihalcea spune:

    frumoasa postare fiecare ar trebuie sa-nvete din acest mic articol ar trebui sa fim mai iubitori mai apropiati de semenii nostri findca maine s-ar putea sa fie prea tarziu.Nu lasa pe maine ce poti face azi.Oferale prietenilor zilnic cate un mic zambet.

  3. Andreea spune:

    „Se spune ca…nu recunoastem momentele cheie din viata atunci cand le traim.Suntem multumiti de idei sau lucruri si nu le mai apreciem,de obicei atunci cand suntem al un pas de a pierde acel lucru ne dam seama cat de mult am gresit si ne dam seama cata nevoie aveam de el si cat ne placea.”(One Tree Hill)

    Te iubesc mult de tot si tot timpul o sa fiu langa tine indiferent ca o sa ne vedem mereu sau nu….reactia ta m-a surprins foarte mult…nu am asteptam sa reactionezi asa de la un simplu vis……sper sa nu mai treci prin asa ceva niciodata.Prin reactia ta m-ai facut sa realizez si sa vad lucruri pe care nu le vedem sau realizam pana acuma.

    „Most of our life is a series of images.They pass us by like towns on the highway.But sometimes a moment stuns us as it happens and we know that this instant is more than a fleeting image.We know that this moment -every part of it -will live on forever.”(One Tree Hill):P

  4. Andreea spune:

    p.s.- i love that picture,is the best picture ever.

  5. ioana :) spune:

    @ Deea
    deci ţie chiar îţi place ‘ One Tree Hill ‘. să fie oare ‘de vină’ a certain someone named Chad Michael Murray? hmmmm…cred că da

    ioana 🙂

    P.S. fă-mi şi mie un CD cu toate sezoanele. thanks, dude!

  6. Andreea spune:

    hm…da sa zicem, imi place tot serialul nu neaparat doar de el,dar da,nu pot trece cu vederea ca este absolut superb .

    deci nu pot sa iti fac un CD pentru ca doar un sezon are 7 g, deci, un sezon ar incapea pe 2 DVD-uri….si din pacate nu imi merge DVD-ul.cand il repar ti le fac.:*

  7. sunetultacerii spune:

    [Speechless]
    [Exprimare deosebita]

  8. […] acum am început să plâng. M-am simţi exact ca în dimineaţa când m-am trezit după visul ăla oribil. Acum, după tot ce s-a întâmplat mi-am dat seama că visul ăla poate însemna de fapt altceva. […]

Lasă un răspuns

