deja-vu…

Căutând un caiet acum câteva zile, am dat de o foaie pe care mi-am aşternut eu nişte gânduri mai demult 17.04.2008…în mod ciudat, nu îmi aduc aminte de ce am scris ce am scris sau care era acel deja-vu, dar sunt de acord cu ce am scris atunci . Mai jos reproduc ce am scris pe foaie…cu completări de acum. 

Azi am avut un deja-vu şi mă gândeam: dintre toate explicaţiile şi teoriile legate de acest „fenomen”, care o fi adevărată? Si apoi mă gândeam, de câte ori nu mi-am dorit să mă pot întorce în trecut să îmi repar o greşeală? Poate că nu e nevoie să ne întoarcem în trecut. Dacă în momentul în care ai un deja-vu, ai schimba ceva, orice? Un cuvânt, un gest? Dacă acel ceva ar schimba prezentul? 

Ideea din spatele deja-vu-ului este că momentul respectiv s-a mai întâmplat o dată. Sunt sigură că majoritatea aţi avut deja-vu-uri în care ştiaţi exact ce se va întâmpla şi ce cuvinte vor fi rostite. Dacă în momentul în care anticipezi ce vor spune persoanele din jurul tău ai schimba ceva care să te influenţeze să gândeşti altfel, să acţionezi altfel în viitor? Ai mai avea peste timp senzaţia că ai mai trecut odată prin acel moment? Sau schimbarea pe care ai făcut-o  este una definitivă?

Şi dacă schimbarea pe care ai făcut-o nu era cea corectă, ai avea peste timp acelaşi deja-vu care să însemne de fapt că nu ai făcut alegerea corectă? Poate că tocmai aceste deja-vu-uri, aceste erori ale creierului nostru sunt şansa noastră de a ne răspunde la întrebarea sâcâitoare: „ce-ar fi fost dacă?”

Un gând despre „deja-vu…

  1. sunetultacerii spune:

    [It happens a lot…at first it’s kinda funny,but then you start to think…why so short,why doesn’t it last,why do we remember when we are in the middle of that deja-vu….peculiar,yet it keeps us wondering.]

Lasă un răspuns

