de ce voi, da şi noi, nu?

Azi, cu ajutorul Anei, am ajuns să citesc ceva foarte frumos din punctul meu de vedere. „Câteva motive pentru care iubim femeile” de Mircea Cărtărescu. Mi-ar plăcea să cred că mai sunt băieţi, bărbaţi care cred în ceea ce scrie acolo. Dar apoi mi-am adus aminte de o conversaţie purtată azi cu doi colegi.

Eu una nu înţeleg cum, dacă spui că iubeşti şi simţi ceva frumos pentru o femeie, dacă crezi în cuvinte precum cele ale lui Cărtărescu, poţi să înşeli. Şi asta e valabil şi pentru femei. Dar la bărbaţi e un caz mai special. Pentru că undeva, în mintea lor atât de bine organizată din unele puncte de vedere şi atât de complicată din altele, s-a înrădăcinat ideea că dacă „femeia lor” îi înşală e de neiertat, dar în acelaşi timp e absolut normal şi chiar de aşteptat ca ei să o înşele pe ea.

Dilema asta nu o am de ieri de azi şi chiar îmi aduc aminte de o altă conversaţie cu un băiat care spunea că nu ar putea ierta şi că nu poate concepe ideea ca prietena lui să îl înşele. Ca înainte de a se întâlni cu el sau după, ea să se ducă în braţele unui alt băiat. Să sărute alte buze decât ale lui. Paradoxal este faptul că îmi spunea toate astea în timp ce ţinea în braţe o fată…o fată care nu era prietena lui de care tocmai vorbea.

Nu pot să înţeleg lucrul ăsta. Oricât aş încerca să fac să îmi intre ideea asta în cap…nu pot. Cum spuneam, nu e valabil numai pentru partea masculină. Şi fetele înşeală, nu zic că nu. Dar pe partea asta nu am fost…nu chiar. Dacă relaţia oricum se duce de râpă şi îţi găseşti refugiul în braţele altcuiva, atunci poate că ar putea fi de înţeles, sau iertat. Dar când ai tot ce îţi doreşti la iubitul/iubita ta…de ce să te întinzi mai mult decât îţi e plapuma? 

Explicaţi-mi vă rog puţin mecanismul vostru. Încercaţi să mă faceţi să înţeleg.

8 gânduri despre „de ce voi, da şi noi, nu?

  1. sunetultacerii spune:

    Cred ca oamenii isi doresc sa exploreze si mereu vor mai mult,din ce in ce mai mult…de ce sa te multumesti cu o fata cumsecade cand esti in stare sa le seduci si pe altele:-?
    Si mai exista curiozitatea…cum ar fi daca:-?Ar fi diferit,ar fi mai bun:-?
    Am citit undeva la un moment dat ca unii ascund acest „inselat” din dorinta de a nu rani pe cealalta persoana…consider ca ranesti din momentul cand decizi sa inseli,din momentul in care gandul iti zboara la altcineva,din momentul in care in relatie pluteste parfum de inselat:-??
    Dileme…dileme peste dileme:-??
    Dar Profesorul Universitar la Conceptia despre Suflet in Filosofie…ne-a spus ca suntem bogati daca avem intrebari,asa ca you go girl!

  2. Mulţumesc că încerci să mă scoţi din dileme >:D<
    Pe de altă parte, tu eşti fată :)) so…you're not really helping me 😛

  3. aura spune:

    si mai e o dilema ce are legatura cu subiectul…de ce femeile care inseala sunt catalogate..stim noi cum…iar barbatii care inseala sunt numiti… „shmecheri”? :-??

  4. divu' spune:

    ce tare discutii despre inselat…. asa e, chiar e absurd, cum sa inseli????dar na….

  5. draga divule,

    nu are rost să mai dezbat cu tine pe tema asta…şi insist cu o chestie, pe care tu deja o ştii:

    „Şi fetele înşeală, nu zic că nu. Dar pe partea asta nu am fost…nu chiar. Dacă relaţia oricum se duce de râpă şi îţi găseşti refugiul în braţele altcuiva, atunci poate că ar putea fi de înţeles, sau iertat. Dar când ai tot ce îţi doreşti la iubitul/iubita ta…de ce să te întinzi mai mult decât îţi e plapuma? „

  6. @ aura

    bună întrebare! :)) eu zic că ţine de orgoliul lor, sau de prejudecăţi. Femeile trebuie să fie cuminţi, gospodine şi devreme acasa. Cu cât mai puţini bărbaţi au fost, cu atât mai bine. Dar la ei nu. Cu cât e mai mare palmaresul, ei câştigă mai mult respect şi admiraţie în faţa celorlaţi…zic :)) aşa văd eu lucrurile…

  7. divu' spune:

    da noi st-em aia care avem un caiet mare si gros…. =)) si scriem in el ce cuceriri facem si cand ne intalnim si noi ca baietii ni le aratam…. caietele nu…. ;))

  8. nu ma refeream neaparat la faptul ca va laudati cu „cuceririle” voastre…pur si simplu ca va face bine la orgoliu…asta zic eu, nu am de unde sa stiu. De-asta cer parerea persoanelor de sex masculin. pentru ca numai voi stiti ce e in mintea aia incurcata a voastra :))

Lasă un răspuns

